Всички дрехи

Силата на цветовете в модната индустрия

Всички ние изразяваме себе си чрез цветовете, които носим без значение дали го осъзнаваме или не. Сутрешните дрехи, които избираме, цвета червило, който слагаме, шала овит около врата ни и накрая дори и пижамата, с която спим- цветовете на всичко това предават нашата емоция и играят роля в начина, по който останалите ни възприемат. Как обаче дизайнерите успяват да подбират цветовете и как те влияят на техния имич?

Истината е, че успешността на една колекция не се определя от качеството и дизайна чак толкова, колкото от самия цвят и начина, по който купувача ще го възприеме. Затова днес е по-важно от всякога преди продукта да бъде завършен конкретната фирма да си представи как хората биха възприели цвета. Днес, учените са открили чрез множество проучвания, че не е важна емоцията, която даден цвят предизвиква, а начина, по който е способен да допринесе за индивидуалността на човека. Факт е, че всеки сезон има своя цвят, но днес модните фирми забравят за стереотипните цветове на сезоните и предпочитат да експериментират да смесват и да риискуват с противоречиви цветове, които окото на човека ще забележи като иновативни и различни. Същто така в неперфектният ни свят всеячески всеки се опитва да изглежда перфектно, а всички знаем, че това може да се случи само с правилната кройка дрехи в правилни цвят. Затова дизайнерите се стремят да избират цветове, които едновремнно крият и подчертават.

Истината е, че не е трудно големите модни фирми да маниполират куповачите чрез цветовете и затова го правят доста успешно. Благодарение на стотиците проучвания за цветовете днес всички сме наясно, че най-харесвания цвят от хората е синият. След него следват зеленото, червеното и лилавото, а най-малко предпочитани са бялото, жълтото и оранжавото.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top
preloader